wystrag69 napisał:Osoby cywilne olewają wiem to z naszego doświadczenia
Pracuję w jednym z urzędów do którego wpływają skargi i przynajmniej u nas gdy przychodzi nawet najbardziej niedorzeczna skarga, która aż pachnie złośliwością (można wyczytać między wierszami, że ktoś komuś chcę skargą zrobić na złość) to czy chcemy czy nie wszystkie inne sprawy schodzą na drugi plan, skarga staje się priorytetem bez względu na to czy jest napisana profesjonalnie i podpisana kilkunastoma podpisami czy napisana na kartce wyrwanej z zeszytu tak, że ledwo można odczytać, po "polskiemu" z błędami ortograficznymi i skreśleniami (byle podpisana chociaż jednym nazwiskiem i adresem). Od chwili wpływu i rozszyfrowania od kogo i o co skarżącemu chodzi pilnujemy by rzetelnie skontrolowano sytuację, sporządzono protokół i w terminie, zachowując poufność, wyczerpująco udzielono odpowiedzi nadawcy. Możliwe, że w innych urzędach mają "olewczy" stosunek do skarżących. W każdym razie życzę powodzenia, a w przypadku gdy odczujemy opieszałość urzędu radzę nie bać się pogonić urzędników (najlepiej pismem) powołując się na odpowiednie artykuły kodeksu postępowania administracyjnego:
Art. 237. § 1. Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Art. 238. § 1. Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi powinno zawierać: oznaczenie organu, od którego pochodzi, wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona, oraz podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi. Zawiadomienie o odmownym załatwianiu skargi powinno zawierać ponadto uzasadnienie faktyczne i prawne.
( Dziennik Ustaw z 2000 r. Nr 98 poz. 1071)