Co do pierwszej część na temat podatku VAT, to akurat okręg w Poznaniu chyba jako jedyny nalicza właśnie to 23% i rozlicza się z US (babka w okienku się dziwiła co będzie w innych okręgach jak będzie kontrola z US właśnie w tego typu kwestiach nie wiem czemu teraz tak jest że wszędzie musi być kasa fiskalna itp., ale chyba zmieniło się jakoś prawo nie znam się), jak kupowałem zezwolenie na cały rok (nie jestem z tego okręgu) w siedzibie ZO to wszystko ładnie było załatwione dostałem paragon z kasy fiskalnej, no i oczywiście to doliczone 23% czyli na cały rok ok 170 zł

a w zeszłym roku było ok 55 zł, bo wszyscy z poza okręgu poznańskiego mieli po prostu 50% co było chyba też jedynym przypadkiem w kraju, ale że byli jedyni, a inne okręgi nie poszły na to by dawać rabat 50% jak ktoś już gdzieś indziej płacił, to w tym roku mają tak tylko okręgi z porozumienia

do tego doszło to 23% NO I 170 zł, ale w sumie ok wolę zapłacić więcej, ale żeby wszystko było ok i zgodnie z prawem.
Co do drugiego pytania/stwierdzenia to jak najbardziej słuszna uwaga, wiem, że miała wejść w życie ustawa zrównująca dokument elektroniczny z papierowym, ale czy i kiedy to nie wiem. Również pozdrawiam !!