Cześć Prezes.
Znalazłem w sieci coś takiego :
zgodnie z art. 61 prawa pocztowego uprawnionym do złożenia reklamacji jest
zasadniczo nadawca, ale może on się zrzec prawa do dochodzenia roszczeń na rzecz
adresata, jeżeli przesyłka została mu doręczona.
- jeśli chodzi o wymiar odszkodowania, to kwestię tę reguluje art 58 prawa
pocztowego w ust. 1 pkt 4, tj. za uszkodzenie przesyłki operator jest obowiązany
naprawić szkodę w wysokości żądanej przez reklamującego nie wyższej jednak niż
dziesięciokrotność opłaty pobranej za jej nadanie; chyba, że przesyłka była z
zadeklarowaną wartością to do wysokości zwykłej wartości rzeczy, której
uszkodzenie stwierdzono.
Nie wiem czy to nadal jest aktualne czy coś się zmieniło.
Swoją drogą szkoda że Poczta tak podchodzi, może nie tyle co Poczta a ludzie tam pracujący gdzie po prostu chcą swoje odwalić w robocie{sortowni}.
Życzę udanej finalizacji.