Dragon sprzęt wędkarski

Dragon sprzęt wędkarski

Witamy na forum wędkarskim FORS, Gość
Login: Hasło: Zapamiętaj mnie
Miejsce forum na sprawy związane z ochroną środowiska naturalnego, ochroną rzek i ich dorzecza. Problematyka kłusownictwa.
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: SRT czyli rzecz i transporcie wodnym....

SRT czyli rzecz i transporcie wodnym.... 2014/03/10 22:18 #126259

  • zaworek
  • zaworek Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 490
  • Podziękowań: 301
Masakra, czytam i nie wierzę, w drugim artykule sami specjaliści, min. Janusz Dzięcioł, matko z łojcem koniec świata :)

Nie dogonimy już zachodu w rzegludze śródlądowej i kropka, komuś się zamarzyło, ech. W takim razie zróbmy w Polsce Wenecję, przecież na zachodzie mają, itp. Norwegia to piękny kraj, chyba czas podjąć właściwe decyzje ;)
Pozdrawiam
MG
Za tę wiadomość podziękował(a): mkfly

SRT czyli rzecz i transporcie wodnym.... 2014/03/10 22:21 #126261

  • farti
  • farti Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 412
  • Podziękowań: 71
Zawsze znajdzie się jakiś ,,MIŚ""

łowię i żrę :laugh:
Ostatnio zmieniany: 2014/03/10 22:30 przez farti.

SRT czyli rzecz i transporcie wodnym.... 2014/03/11 00:12 #126264

  • mkfly
  • mkfly Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • SKAGIT MASTER
  • Posty: 2750
  • Podziękowań: 1385
Te spojrzenia w pracy jakbym wypalił, że będę spławiał kruszywo na budowę barką..... :evil:

Ekonomicznie aktualnie wygląda to następująco:

Do 80-100km transport ciężarówkami, powyżej - kolej. Ale wszystko jest zależne od wielu innych czynników :)

Każdy przeładunek kosztuje. Załadunek, rozładunek jest kłopotliwy logistycznie i podraża imprezę.

W opcji w której barka w sposób oczywisty nie wpłynie na kopalnię, trzeba uwzględnić transport kołowy, przeładunek na barkę, transport rzeczny, ponowny rozładunek na transport ciężarowy i dopiero cel.

Żeby powyższe się opłacało, to chyba ten rzeczny transport musiałby się odbywać za darmo. :laugh:

Oczywiście piszę o transporcie masowym, a nie o dostawczaku do 3,5 tony z wcaikami lub papierem toaletowym.3

pozdro

SRT czyli rzecz i transporcie wodnym.... 2014/03/11 07:41 #126266

  • okonhel
  • okonhel Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 1049
  • Podziękowań: 310
Szczęka opada jak się to czyta szczególnie głupoty pisane przez panią hydroenergetyk:

SRT czyli rzecz i transporcie wodnym.... 2014/03/11 08:13 #126268

  • Artur Furdyna
  • Artur Furdyna Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 1378
  • Podziękowań: 575
Wczoraj miałem wrzucić jeszcze to:
Obok tego jednak istnieje grupa użytkowników, którym do szczęścia nie potrzeba wielkich dróg wodnych, tylko odrobina przystani, jakaś infrastruktura usługowa typu, knajpka, hotelik, agroturystyka co kilkanaście kilometrów z biegiem Odry i Wisły, może jeszcze kilku większych dopływów..... o ile nikt jakiejś zapory na szlaku, czyli zwykłej naturalnie płynącej rzece, nie wybuduje. To turyści, świetny potencjał dla lokalnych społeczności nadrzecznych....

Ale jakieś chochliki mi zablokowały....
Paradoksalnie, uważam, że upadek szans na "jakiś" transport śródlądowy został spowodowany katastrofalną gospodarką wodną. Rzecz w zniszczeniu retencji naturalnej w zlewniach, a co za tym przyszło, coraz większy gradient przepływów. Od skrajnych, nigdy wcześniej nie widywanych niżówek po coraz częściej występujące powodzie. Do tego dorzucić trzeba ogromne tempo zasypywania cieków wywołane erozją w zlewniach. To także efekt złego zarządzania, dopłat za niszczenie zalewowych dolin rzecznych, braku stref buforowych itd.....

SRT czyli rzecz i transporcie wodnym.... 2014/03/11 08:21 #126269

  • Artur Furdyna
  • Artur Furdyna Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 1378
  • Podziękowań: 575
Cały czas jednak trzeba pamiętać, że Wisła Renem, ani Dunajem nie jest.... podobnie Odra.
Ale w tej rozmowie pojawia się bardzo ciekawy aspekt. Czytacie "rewelacje" z DB i odnosicie się tutaj. Tymczasem musimy zacząć odnosić się na forach tych dzienników, i innych mediach, gdzie wkurzające idee są publikowane. Nasze środowisko siedzi cicho, co najwyżej pogadamy sobie w naszej niszy i koniec. Dlatego właśnie, mimo, że jest nas ponad milion łowiących/ lubiących ryby, niszczą nam kilometr a kilometrem nasze łowiska.... Stąd moje sugestie, by wypowiadać się częściej i liczniej w sprawach dotykających jakoś wód. Inaczej, na PZW nie liczę, zaorzą nasze rzeki i będziemy mogli sobie powspominać..... jak się łowiło w Kraju Nad Wisłą

SRT czyli rzecz i transporcie wodnym.... 2014/03/11 09:08 #126271

  • kaszub1974
  • kaszub1974 Avatar
Pamiętam, że w 2011r. jeden z posłów zwracał się z pytaniem dotyczącym realizacji projektu inwestycyjnego droga górnej Wisły. Otp stanowisko ministra środowiska w tamtym czasie:

Odpowiedź sekretarza stanu w Ministerstwie Środowiska - z upoważnienia ministra -

na zapytanie nr 8554

w sprawie realizacji projektu inwestycyjnego ˝Droga wodna górnej Wisły˝ oraz projektu wykonawczego Kanału Śląskiego łączącego Wisłę z Odrą

Szanowny Panie Marszałku! W nawiązaniu do zapytania pana posła Stanisława Rydzonia, przekazanego pismem znak: SPS-024-8554/11 z dnia 31 stycznia 2011 r., dotyczącego realizacji projektu inwestycyjnego droga górnej Wisły oraz projektu Kanału Śląskiego łączącego Odrę z Wisłą uprzejmie informuję, co następuje.

Ad 1. Jakie są szanse na zrealizowanie budowy kolejnych stopni wodnych Niepołomice i Podwale na górnej Wiśle oraz budowy Kanału Śląskiego?

Budowę stopni wodnych na całej długości rzeki Wisły, w tym poprzez przedłużenie skanalizowanego odcinka górnej Wisły, planowano w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku dla zakładanego wówczas znaczącego eksportu węgla z Polski. Do wywozu węgla ze Śląska do portów morskich w Gdańsku oraz w Szczecinie i Świnoujściu, przewyższającego znacząco możliwości przewozowe kolei, planowano tym samym nie tylko budowę kaskady stopni wodnych na Wiśle, ale również budowę Kanału Śląskiego, jako łączącego na południu drogi wodne Wisły i Odry. W ramach tych planów (określanych ˝Programem Wisła 2000˝) znajdowała się m.in. rozbudowa skanalizowanej górnej Wisły, budowa Centralnego Portu Węglowego Tychy oraz wspomnianego Kanału Śląskiego. Program ten, jak i jego założenia w związku z nowymi realiami gospodarczo-transportowymi, jakie wytworzyły się w Polsce w okresie transformacji, uległ przewartościowaniu. Wskutek powyższego nie zachodzą ekonomiczne przesłanki realizacji tych inwestycji hydrotechnicznych podyktowanych pierwotnie głównie potrzebami transportowymi.

Od stycznia 2003 r. Wisła na odcinku od Broszkowic do stopnia wodnego Przewóz, tj. od km 0+600 do 92+600, posiada warunki żeglugowe umożliwiające transport wodny barkami o ładowności 1000 t. Pomimo tego żeglugą śródlądową przewozi się głównie niewielkie ilości kruszywa wydobywanego z koryta rzeki i z przeznaczeniem w zasadzie jedynie na lokalne potrzeby budownictwa.

Niemniej jednak za podjęciem budowy stopnia Niepołomice mogą przemawiać argumenty rozwojowe regionu, tj. dotyczące turystycznego i energetycznego wykorzystania wód Wisły oraz efektywnego wykorzystania stopnia wodnego Przewóz przez uprawiających turystykę wodną, a także dla jego ochrony w związku z erozją denną poniżej stopnia. W związku z powyższym Ministerstwo Gospodarki, na prośbę Stowarzyszenia Miłośników Ziemi Niepołomickiej, zamierza podjąć starania, aby energetyka wodna została odpowiednio ujęta w ˝Programie ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły˝ opracowywanym przez ministra spraw wewnętrznych i administracji.

Reasumując, na chwilę obecną inwestycje wymienione przez pana posła Stanisława Rydzonia nie są ujęte w Programie Operacyjnym ˝Infrastruktura i środowisko˝, obejmującym grupę największych inwestycji publicznych, z perspektywą realizacyjną do 2015 r. Nie oznacza to jednak, że przy konstruowaniu dalszych zamierzeń inwestycyjnych oba wymienione projekty będą pozbawione szans na realizację.

SRT czyli rzecz i transporcie wodnym.... 2014/03/11 09:36 #126273

  • Franek
  • Franek Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 223
  • Podziękowań: 99
Artur ma rację.
Cała ta akcja niby społeczna w DB ( zauważcie- "w trosce o losy Pomorza" !,..) wygląda na propagandowe pranie mózgów i urabianie ludzi jedynie słusznymi poglądami tzw autorytetów, ekspertów.. A może lobbystów?- chciałoby sie zapytać ..
Węsze gdzieś unoszący się nad nią wizurunek Waszyngtona..
www.dziennikbaltycki.pl/artykul/796841,p...altyckiego,id,t.html
Ostatnio zmieniany: 2014/03/11 09:42 przez Franek.

SRT czyli rzecz i transporcie wodnym.... 2014/03/11 17:38 #126296

  • Artur Furdyna
  • Artur Furdyna Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 1378
  • Podziękowań: 575
Za tę wiadomość podziękował(a): Franek
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Tarkowski
Time to create page: 0.089 seconds