Dragon sprzęt wędkarski

Dragon sprzęt wędkarski

Witamy na forum wędkarskim FORS, Gość
Login: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Reklamacja a zwrot kasy

Reklamacja a zwrot kasy 2009/06/26 12:52 #16487

  • michu
  • michu Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 726
  • Podziękowań: 206
Witam, kupiłem neopreny firmy cormoran pierwszę parę zareklamowałem po ok roku przysłali mi nowe, drugą parę zareklamowałem po pierwszym wędkowaniu i teraz, czy mam prawo do żądania zwrotu pieniędzy, czy jestem zdany wyłącznie na kolejne wymiany produktu, do którego-nawiasem mówiąc- straciłem całkowite zaufanie?
Ż(r)yj z umiarem.

Odp:Reklamacja a zwrot kasy 2009/06/26 13:38 #16489

  • Krzychu Ś
  • Krzychu Ś Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 292
  • Podziękowań: 32
Chyba najlepiej jakbyś przedzwonił do przedstawicielstwa Cormorana na Polske i sie ich poprostu zapytał o to po przedstawieniu sytuacji :)
Ostatnio zmieniany: 2009/06/26 13:39 przez Krzychu Ś.

Odp:Reklamacja a zwrot kasy 2009/06/26 20:55 #16513

Do importera zawsze możesz zadzwonić, ale wątpię żeby to cos dało, dlatego że stronami umowy sprzedaży są sprzedający i kupujący czyli sprzedawca i klient a nie importer danego produktu.

Jeżeli chodzi o zwrot kasy za towar czyli odstąpienie od umowy, to będzie z tym mały problem.
W przeszłości kwestię składania reklamacji regulował tylko Kodeks cywilny. Przewidywał on, pod pewnymi warunkami, mozliwość odstąpienia od umowy przez kupującego. Obecnie w tego typu przypadkach Kodeks cywilny co do zasady nie ma zastosowania.

Wzajemne prawa i obowiązki między sprzedawcą a konsumentem (czyli osobą fizyczną, która nabywa rzecz ruchomą w celu nie związanym z działalnością gospodarczą) reguluje obecnie ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. Zgodnie z tą ustawą, jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów (art. 8 ust. 1 ustawy).
Możliwość odstąpienia od umowy została zakreślona bardzo wąsko. Zgodnie z art. 8 ust. 4 ustawy, jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.

Proponuję skontaktować się ze sprzedawcą i poprosić o wymianę na neopreny innego producenta. Jeżeli ten sprzedawca nie ma w ofercie produktu innej firmy, wówczas możesz poprosić o zwrot pieniędzy. Zawsze lepiej jest próbować dogadać się i załatwić sprawę ugodowo. Rzetelny sprzedawca, któremu zależy na utrzymaniu klienta, też powinien to rozumieć.

Jeżeli sprzedawca nie zgodzi się ani na wymianę na inne neopreny ani na ugodowe odstąpienie od umowy (zwrot pieniędzy), możesz zrobić tak:
Wyślij do sprzedawcy pismo zatytułowane "Zawiadomienie o niezgodności towaru kosumpcyjnego z umową", w którym zażądaj zwrotu pieniędzy. Możesz napisać, że kolejne wymiany towaru narażają Cię na znaczne niedogodności polegające na tym, że praktycznie w ogóle nie możesz korzystać z zakupionego produktu, nie możesz łowić itp. Nie pisz ani słowa o ustawie, którą tu omawiam. Pismo wyślij przesyłką poleconą, ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru, z taką żółtą zwrotką, żeby mieć potwierdzenie, kiedy adresat je odebrał.
W omawianej przeze mnie ustawie w art. 8 ust. 3 znajduje się zapis, że jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
Z przepisu tego wynika, że jeżeli sprzedawca nie odpowie na Twoje pismo w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania, będzie to oznaczać, że uznał Twoje żądanie zwrotu pieniędzy.
Większość przedsiębiorców nie zna dobrze ustawy o sprzedaży konsumenckiej i jest spora szansa, że Twój sprzedawca nie zachowa 14-dniowego terminu na udzielenie odpowiedzi.
Wówczas wysyłasz kolejne pismo, w którym wzywasz go do zapłaty pieniędzy pod rygorem skierowania sprawy na drogę sądową i to najczęściej wystarcza do pomyślnego zakończenia sprawy, bo mało kto ma ochotę włóczyć się po sądach dla kilkuset złotych, zwłaszcza jak nie ma po swojej stronie wystarczających argumentów.

Jednak najpierw, tak jak napisałem wcześniej, spróbuj ugodowego załatwienia sprawy.

Powodzenia

Odp:Reklamacja a zwrot kasy 2009/06/26 20:56 #16514

  • Wiśnia73
  • Wiśnia73 Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 1182
  • Podziękowań: 46
To jest namiar na przedstawicielstwo. Wolałbym, aby mi kasę oddali. Jak widać nie ma sensu wymieniać towaru na coś, co niszczy się jeszcze szybciej.
Daiwa Cormoran- Polska
Kontakt: 022 637 86 66
022 637 86 65
www.daiwa-cormoran.de
Ps. Flexx, Twoją radę kopiuję jako ściągę w przypadku podobnych spraw, których miałem już dwie. Wtedy sprzedawca zwrócił mi pieniądze, ale jest dobrym znajomym. Kto wie jak zachowa się jednak obca osoba?
BAŁT

Ostatnio zmieniany: 2009/06/26 21:02 przez Wiśnia73.

Odp:Reklamacja a zwrot kasy 2009/06/26 21:42 #16516

  • Kosiaw
  • Kosiaw Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 17
  • Podziękowań: 1
Koledzy! Jeśli chcecie reklamować towar "na niezgodność towaru z umową" to bardzo nieładnie i w sądzie się przegra... Lepiej jeśli sprzedawca się z Wami dogada i na wzajem jak towar zwrócony będzie nowy. Jesli nie będzie to możliwe to zamieńcie (bo to można) ten zwrócony towar na inny (albo kilka o tej samej wartości) oddając dowód zakupu - na to sprzedawca zgodzić się powinien. Gunt to dobre chęci z obu stron. Z durniami nie ma co gadać. Pozdrawiam

Odp:Reklamacja a zwrot kasy 2009/06/26 22:43 #16523

  • Krex
  • Krex Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 25
Widzę że kolega Flexx naczytał się przepisów w necie...

Jakim cudem nie zareagowałeś skoro dostałeś towar dopiero po roku.
Jeśli możesz to udokumentować to nie ma problemu. Idziesz do sprzedawcy i grzecznie prosisz o zwrot kasy, jeśli się nie zgodzi to równie grzecznie informujesz go zamiarze poinformowania rzecznika praw konsumenta. Z reguły to skutkuje, wiem bo mam doświadczenie w handlu i gwarantuję że zadra z rzecznikiem nie ułatwia życia, nawet jeśli sprzedawca ma rację.

Pozdrawiam.

Odp:Reklamacja a zwrot kasy 2009/06/26 22:56 #16524

Krex napisał:
Widzę że kolega Flexx naczytał się przepisów w necie...

:laugh: :laugh: :laugh:

Nie wyciągaj pochopnych wniosków, bo nie wiesz kim jestem i czym się na co dzień zajmuję.


A poza tym to niby dlaczego zgłoszenie niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową miałoby być nieładne, skoro takie uprawnienie przyznają kosumentom obowiązujace przepisy prawa i skąd przypuszczenie, że w sądzie na pewno się przegra?

Odp:Reklamacja a zwrot kasy 2009/06/27 19:22 #16565

  • michu
  • michu Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 726
  • Podziękowań: 206
Krex nie przysłali mi nowego produktu dopiero po roku, tylko po roku użytkowania wodery mi się zepsuły i przysłali mi nowe- nie wstawiłem przecinka, stąd możliwość rożnej interpretacji...
Flexx serdeczne dzięki za fachową poradę prawną, jak odzyskam kasę stawiam piwo;)
Innym również bardzo dziękuję za pomoc
Ż(r)yj z umiarem.

Odp:Reklamacja a zwrot kasy 2009/07/01 00:25 #16642

  • Kosiaw
  • Kosiaw Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 17
  • Podziękowań: 1
Nieładnie bo często wędkarz kupuje u znanego sobie sprzedawcy. Przegra się bo umowa ta zawiera błędy w interpretacji i ludzie mylą uszkodzenie towaru będące wadą ukrytą ze zwykłą awarią sprzętu itd. Nie będę podawał szczegółów ale szczerze mówiąc niektórzy (to ludzie sąni wy) ludzie są głupi i nikt nie jest w stanie im przemówić do rozsądku...

Odp:Reklamacja a zwrot kasy 2009/07/01 11:35 #16650

  • Seba_marspin
  • Seba_marspin Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 41
  • Podziękowań: 1
Kosiew, handlujesz portasami cormorana? :):):)
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Ediit, Tarkowski
Time to create page: 0.063 seconds